Köp- och leveransvillkor

Leveransadress

Leveranser sker bara till adresser inom Sverige.

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Observera att styckepriset, på många av våra produkter, är ca 10% lägre vid köp av hel förpackning, än vid köp styckevis.

Vid ordrar av större ordervärde fråga efter offert.

AAM Skaderehab Handelsbolag förbehåller sig rätten till prisjusteringar i de fall inköpskostnaderna ökar.

AAM Skaderehab Handelsbolag reserverar sig för eventuella fel i prisangivelserna, orsakade av felskrivningar eller tekniska problem, samt förbehåller sig rätten att makulera ordrar med uppenbara fel i prisangivelserna.

Avtalskund/Terapeutinloggning

AAM Skaderehab HB erbjuder även terapeuter och idrottsföreningar möjlighet att ansöka om att bli Avtalskund. Att vara avtalskund innebär möjlighet till ytterligare lägre priser på vårat produktutbud, samt att vi kan skräddarsy individuella lösningar som passar just Era behov.

För att ansöka om att bli Avtalskund så klicka på Avtalskund i den vänstra menyraden under rubriken Övrigt. Följ därefter anvisningarna, fyll noggrannt i de efterfrågade uppgifterna. AAM Skaderehab HB kommer så snart som möjligt att behandla Er ansökan och Ni erhåller därefter ett inloggningsnamn och lösenord. När Ni erhållit inloggningsuppgifterna, är det bara att återigen klicka på Avtalskund och därefter fylla i Era inloggningsuppgifter. När Ni sedan besöker webshopen är det viktigt att komma ihåg att Era priser som Avtalskund endast visas om Ni klickar på produkten, då ser ni ordinarie pris inkl. moms, samt Ert pris exkl. moms. Vid frågor eller synpunkter går det även bra att skicka mail till info@skaderehab.se

Betalningsalternativ

- Postförskott

Kostnad: 60kr
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Faktura Företagskunder / Klarna

Kostnad: 20kr (inkl. moms)

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 25% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Allmänna villkor hittar du här.

- Klarna Checkout

Ett alternativ som erbjuder flera olika betalningsalternativ såsom Klarna Faktura, Klarna Konto, Klarna Delbetalning, Kort och Inernetbank. Klarnas villkor presenteras i kassan. 

- Faktura

Kostnad: 20kr (inkl. moms)

Vid större köp, via offert eller upphandling, kommer AAM Skaderehab HB även att kunna erbjuda sina kunder betalning mot faktura. Betalningsvillkor är 15 dagar netto. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 20 kr (inkl moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer/Organisationsnummer, vid första beställning. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1 vecka från lager. Under högsäsong kan det ta längre tid. Mejla oss gärna för att kolla leveranstid för just din försändelse.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket/företagspaket eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

AAM Skaderehab HB använder sig av enhetsfrakt som för närvarande är på 99 kronor (inkl. moms) för Postpaket (uthämtning mot avi), eller 149 kronor (inkl. moms) för Företagspaket (utkörning).

Vid ordervärde överstigande 2800 kr exkl. moms (3500 kr inkl. moms) bjuder vi på fraktkostnaden. AAM Skaderehab HB förbehåller sig rätten att när som helst justera fraktpriserna, till följd av ökade fraktkostnader.

Reklamation och returrätt

AAM Skaderehab HB byter storlek förutsatt att varan är hel och ren och att oskadad förpackning bifogas. Du står för returfrakt, vi står för frakt till dig.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i orginalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som kund som står för returkostnaden.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).